Vakantie UpDate!

Het is alweer 19 augustus wanneer ik dit bericht schrijf. Dat betekent dat onze zomerstop er alweer ruim 3 weken op zit en we dus weer druk bezig zijn met repeteren op de woensdagavonden. Even een kleine update wat er allemaal gebeurd is voor, tijdens en na onze zomerstop.

Voor de zomerstop behaalden 4 dames een diploma, namelijk:
* Anne Marije behaalde haar A diploma op haar altsaxofoon met 41 punten
* Janna behaalde haar A ook op altsaxofoon met 49 punten
* Sandra, onze trombonist, behaalde haar B diploma op tenorsaxofoon met 49,7 punten
* Jelma, onze 1e bugel speelster, behaalde op haar altsaxofoon haar C diploma met 54 punten
Dames van harte met deze mooie resultaten!

Op woensdag 21 juni was onze laatste repetitie voor de zomerstop. Het werd geen gewone repetitieavond. In de muziekkoepel van Grou toonden we die avond voor een uurtje onze muzikaliteit. De avond werd afgesloten met een etentje.

Terwijl voor het grote korps inmiddels de zomerstop was begonnen, repeteerde het jeugdkorps nog een aantal woendsdagen door. Samen met het schoolproject sloten zij op maandag 3 juli hun jaar af met een concert in Ons Huis.

De weken vlogen voorbij en voordat we het wisten was het alweer augustus de maand van de Ald Meijers Partij en de Van Aismadagen. Instrumenten uit het vet en op dinsdag 1 augustus begonnen we druk met repeteren voor de Ald Meijers Partij. Op de vrijdag nog even het lopen oefenen en dan op zaterdag om 9:00 uur klaar staan voor de optocht. Gelukkig het ging goed. De ene helft van het korps maakt zich op voor een lekker gebakje in Franeker en de andere helft blijft op het veld en gaat genieten van de AMP hap (een warme maaltijd die wordt geserveerd in het dorpshuis). Om half 1 zat iedereen weer netjes in tenue in de muziektent waarnaar er tot aan de finale door ons de muziekale begeleiding werd verzorgd. Zo ons eerste optreden van het nieuwe seizoen zit er op.

Voordat de zomervakantie voorbij is, hebben we nog 1 optreden te gaan. Nouja eigenlijk 2. De Van Aismadagen komen er aan en ook daar moet nog even voor worden geoefend. Volgende week zaterdag en zondag zijn wij vanaf 13.00 uur aanwezig op het veld en verzorgen wij de muzikale begeleiding. Jullie komen toch ook!?

En als de Van Aismadagen voorbij zijn, gaan we ons alweer druk maken om het volgende concert dat op de planning staat. Ons Nieuwjaarsconcert is (vooralsnog) het eerst volgende concert op zondagmiddag 7 januari 2018. Ja, 2018…. Een bijzonder jaar. We bestaan dan 120 jaar !

Groetjes Harmonie Beetgum