Christina van der Bijl

Dirigent Christina van der Bijl - muziekvereniging Harmonie BeetgumHet fanfareorkest Harmonie Beetgum staat onder leiding van dirigent Christina van der Bijl.

Net als de meeste dirigenten is ook zij als leerling-muzikant bij de plaatselijke muziekvereniging begonnen. In haar geval bij Crescendo uit Lemmer.

Het instrument wat ze koos werd de bugel en ze kreeg les van Bernard van der Wal. Vanaf haar 15e tot 22e jaar speelde ze in het Nationaal Jeugd Fanfare Orkest o.l.v. Piebe Bakker. Deze periode heeft bijgedragen tot een grote belangstelling voor de blaasmuziek en het dirigeren. In 1996 werd de studie directie Hafabra met succes afgerond en sindsdien dirigeert ze diverse korpsen in Friesland.

Christina van der Bijl uit Lemmer is sinds oktober 2015 dirigent van Harmonie Beetgum.

Momenteel is Christina naast Harmonie Beetgum ook dirigent van Euphonia Bakhuizen en natuurlijk van jeugdkorps De Toeterbende. Daarnaast is zij mede-eigenaar van muziekuitgeverij Ferskaat MP.