Harmonie Beetgum nieuws D&S januari 2018

En dan zijn we alweer januari… De leukste en laatste maand van het jaar is voorbij en wat hebben we mooie momenten gehad in die 31 dagen! Om te beginnen waren een aantal leden op 5 december vroeg uit de veren om op weg te gaan naar de Martenaskoalle. Want wat veel mensen niet weten is dat de sinterklaas die daar altijd komt multifunctioneel is. Hij speelt namelijk ook bas en hierdoor voelen wij ons natuurlijk extra verbonden met deze Goedheiligman. Voor de kinderen op de Martenaskoalle is hij al 40 jaar de grootste kindervriend die er bestaat, en dat moest natuurlijk met wat muzikaliteit en een cadeautje worden gevierd. De sint kreeg een prachtig wandbord met een foto van zichzelf erop die hij mooi in zijn woonkamer in Spanje kan hangen.

En de sint zou de sint niet zijn als hij ons niet ook nog even kwam verrassen tijdens de repetitie op woensdag 6 december. Terwijl wij met bol geblazen wangen en rode hoofden keihard onze muziekstukken zaten te oefenen voor het nieuwjaarsconcert op 7 januari, werd er opeens drie keer op de deur geklopt. De leden legden hun instrument neer en de dirigente liet haar armen zakken en keek ons vragend aan. Sinterklaas was toch al weer op weg naar Spanje? De deur ging open en daar kwam de man die niemand nog verwachtte op deze dag. Sinterklaas wou ons nog hartelijk bedanken voor zijn muzikale ontvangst en had daarbij een cadeautje meegebracht voor de dirigent. Christina kreeg een gedicht van twee A4-tjes lang en natuurlijk een cadeautje om haar inzet voor het korps te belonen. Wij nodigen de sint uit om volgend jaar wat liedjes met ons mee te blazen!

En dan moet het allermooiste nieuws nog komen, want als u heeft meegerekend bent u erachter gekomen dat we dit jaar ons 120e jubileum mogen vieren! Pak de agenda er maar vast bij, want op 3 november 2018 zullen we dit groots gaan vieren, en dat kan alleen als u erbij bent! De jubileumcommissie ploft van de leuke activiteiten die we dit jaar gaan organiseren, en we zullen u gedurende het jaar daar natuurlijk van op de hoogte brengen!

Namens heel Harmonie Beetgum wensen wij u een gezond, muzikaal en gelukkig 2018, en om dit in te luiden zien we u graag bij ons nieuwjaarsconcert op 7 januari 2018 in de kerk in Beetgum!