Harmonie Beetgum nieuws D&S december 2017

Sinterklaas is weer in ons land. Hij zou op zaterdag 25 november in onze dorpen op bezoek komen. Wij klommen met onze instrumenten op de kar, maar de Sint was nergens te vinden. Dus reden wij maar naar Bitgum toe. Daar waren wel heel veel zwarte Pieten en heel veel grote en kleine mensen. Gelukkig kwam Sinterklaas toen ook. Hij was even de weg kwijt geraakt. Sint was blij om ons weer te zien en wij zongen hem toe. Plotseling werd het donkerder en kwam de hagel met bakken naar beneden. Snel de kraag omhoog, muts op, alle kinderen bleven bij sinterklaas en de zwarte pieten staan, niemand rende snel naar huis. Toen we in optocht door Bitgum en Bitgummole gingen, werd het gelukkig weer droog.
De basspelers Hidde en Jan dachten: “Wat komt er een vreemd geluid uit mijn toeter? “
Tsja, dat kan ook niet anders met een heleboel hagelstenen in de bas.

Het jaar 2017 is bijna voorbij. dan verwelkomen we 2018 met een nieuwjaarsconcert.
Zondagmiddag 7 januari, van 16.00 uur tot 17.00 uur, in de kerk te Bitgum.
Verderop in D&S staat ook de poster. We nodigen jullie allemaal uit om te komen genieten van onze muziek. Tot 7 januari.

Harmonie Beetgum

Poster Nieuwjaarsconcert 2018 in kleur