Harmonie Beetgum D&S mei 2018

Het allerlaatste huiskamerconcert

15 april was ons laatste huiskamerconcert bij familie Meijerink, en wat hebben we weer genoten! In de prachtige omgebouwde winkel waren een stuk of 20 mensen die onder het genot van thee of koffie naar ons luisterden. Christina maakte er een interessant concert van door niet alleen maar muziekstukjes te spelen, maar ook door het publiek zélf met muziek in aanraking te laten komen. Zo zat de ene helft van de huiskamer op een gegeven moment ‘troep, troep, wat-een-troep’ te klappen en te zingen, terwijl de andere kant ‘vuilniszakken vuilniszakken vuilniszakken vol’ door de woonkamer riep. Het was zeer geslaagd en we willen iedereen bedanken die is komen luisteren en vooral de mensen die hun woonkamer voor een middag aan ons ter beschikking wouden stellen.

Er waren erg veel positieve reacties, dus wees niet getreurd dat het afgelopen is, we gaan zeker nadenken over een tweede keer!

Prijzen binnen gesleept!

Zaterdag 7 april was het jeugdfederatiefestival en een aantal van onze toppers hebben daar weer prachtige prijzen weten te bemachtigen. Janne Nauta behaalde op haar altsaxofoon in de categorie ‘studerend voor B’ de tweede prijs! Daarnaast deed Janne ook nog samen met Annemarije Wassenaar een duet waarbij de meiden de eerste prijs hebben gehaald! Hartstikke gefeliciteerd met jullie prijzen!! Ook het jeugdkorps heeft op dit festival van zich laten horen en ook dat klonk fantastisch.

Play-Inn op het jubileumconcert

Het jubileumconcert wat wij op 3 november zullen houden, is niet zomaar een jubileumconcert. Ú kunt er namelijk ook deel vanuit maken! En hoe bijzonder is dat?

Wij willen iedereen die in de trije doarpen woont van harte uitnodigen om een aantal stukjes met ons mee te spelen. Dus heeft u vroeger een blaasinstrument gespeeld, of bent u oud-lid, geef je dan op via de uitnodiging verderop in deze Doarp & Sport. Want wat is er nou mooier dan samen muziek maken?

Nu horen we u al denken, tsjonge, dat is al een poos geleden, ik weet niet of ik dat allemaal wel 1-2-3- kan en ik beschik ook niet over een instrument… Geen zorgen! Om de muziekstukken (en elkaar natuurlijk) te leren kennen zijn er twee repetitiedata: vrijdag 12 oktober en woensdag 31 oktober om 19.30 uur. Als u geen instrument heeft kunt u dat aangeven op de uitnodiging en dan proberen wij iets te regelen.

Eerstvolgende concert 25 mei

Deze is sneller dan u denkt! 25 mei is het al zover, en hier kunt u voornamelijk genieten van het jonge talent waar onze vereniging trots op is! Het jeugdkorps zal samen met het A-korps haar muzikaliteit laten horen om 19.30 uur in Skerne Wibe te Ingelum . In de pauze zal er een verloting zijn met prachtige prijzen waar voor ieder wat wils bij zit!