Harmonie Beetgum D&S november 2018

Als deze Doarp&Sport bij jullie op 2 november in de bus valt, dan is de dag erna, op ZATERDAG 3 NOVEMBER, ons Jubileumconcert. De voorbereidingen zijn in volle gang. Er is een heel mooi jubileumboekje gemaakt en deze hebben we huis aan huis in de drie dorpen rondgebracht.

Die hebt u dus al kunnen bekijken, met prachtige foto’s van het korps en de diverse secties. Deze foto’s zijn gemaakt door fotograaf Jan Weistra.

Een paar weken geleden hadden we op een vrijdagavond de 1ste repetitie met de Play Inn mensen. Dat was een hele belevenis. Veel oud-leden zijn verhuisd en spelen nog steeds bij een korps in hun nieuwe woonplaats. En de muzikanten uit het dorp spelen ook nog regelmatig. Maar er zijn ook leden die soms al 20 jaar niet meer op een blaasinstrument gespeeld hebben. We begonnen met enkele toonladders. Daarna moest er eerst gestemd worden en dat was al een hele verbetering. Nu begon het te klinken zoals we dat graag willen. Wat een prachtige grote groep muzikanten. Aan het einde van de avond klonk het al geweldig. Zoals te verwachten was, konden niet alle Play Inn mensen deze avond aanwezig zijn. Als bestuur prik je een datum voor zo’n oefenbijeenkomst, maar natuurlijk kunnen dan niet alle spelers. De volgende avonden zullen we wel een complete bezetting hebben. Ik ben benieuwd hoe dat gaat klinken.

Als voorbereiding voor zo’n jubileumconcert is een studieweekend natuurlijk een goed idee. We gingen naar een boerderij in Sandfirden, aan het meer. Een prachtig plekje, en we troffen ‘t met het weer. In de pauzes konden we heerlijk buiten in het zonnetje zitten, op zaterdagmiddag hebben we zelfs een wandeling gemaakt. En daarna weer vol aan de bak, want dat ene muziekstuk moest nog een keer opnieuw gespeeld worden, en die maten nogmaals. Het moet natuurlijk perfect.

’s Avonds na het oefenen kwam de karaoke set tevoorschijn. Met z’n allen uit volle borst meezingen, en lachen natuurlijk, goed voor de gezichtsspieren, haha!

En zo komt 3 november snel dichterbij. In de vorige D&S heb ik al verteld dat ook Folkert-Hans Tolsma enkele stukken meespeelt. En na afloop van het concert gaat het feestje door met deze entertainer. Wij nodigen u van harte uit om te komen genieten van ons concert.