D&S november 2021

Wat is het toch een vreemde tijd. We gaan alweer met mondkapje op naar de winkel. Ons geplande concert kon niet doorgaan. Of was dat toch wel mogelijk geweest? We gaan nog op woensdagavond naar onze korpsavond, we houden afstand van elkaar. Geen handen schudden, niet knuffelen. Knuffelen op korpsavond? Dat deden we toch nooit? Nou, wacht even, we hebben de jarigen altijd de hand geschud en soms ook een knuffel gegeven. Jeetje, we vinden het al heel gewoon om op afstand een knikje te geven. Wij hebben geen concert gegeven, maar gelukkig heeft de activiteitencommissie daarvoor in de plaats wel een gezellige avond voor ons gepland. We kwamen binnen met een mondkapje op, gingen zitten, en het was de bedoeling dat we op onze plaats bleven zitten. De activiteit die bedacht was kon niet doorgaan, daarvoor zou teveel heen en weer gelopen moeten worden, dat mocht nou juist niet.  En wat denk je? De aloude bingo balletjes werden van stal gehaald. En dat blijft altijd een gezellige bezigheid. Wie zit te wachten op het laatste getal op de kaart? Wie wint de hoofdprijs? Na de bingo werd een heerlijk buffet gebracht. Om 20.00 uur vertrokken we naar huis, de deuren werden keurig op tijd achter ons gesloten.

Hoe gaat de toekomst eruit zien? Op zondag 9 januari staat ons jaarlijkse nieuwjaarsconcert gepland. Aanvang is zoals gebruikelijk om 16.00 uur. Het jeugdkorps De Toeterbende zal deze middag ook optreden. Dit keer spelen we in de kerk in Bitgummole, omdat dit kerkgebouw meer ruimte heeft dan de kerk in Bitgum, hier kunnen korpsleden en publiek voldoende afstand van elkaar houden. De vraag is alleen of de corona maatregelen het mogelijk maken om ons concert door te laten gaan. We blijven optimistisch.

We hopen op veel publiek, de kerk is groot genoeg. Hopelijk tot ziens op zondag 9 januari.

Eind oktober zijn we in de drie dorpen bij jullie aan de deur geweest met de Boksummer brokken en de Fryske dûmkes. De verkoop liep als een trein, alle koeken zijn verkocht. Iedereen hartelijk bedankt voor het sponsoren van onze muziekvereniging. De koeken hebben wij ons goed laten smaken.

In dezelfde periode konden wij ook allemaal stemmen op de vereniging van onze keuze bij de actie van de Rabobank Clubsupport.

Heel veel mensen hebben op ons korps gestemd. Daardoor kregen wij het mooie bedrag van

€ 747,13 van de Rabobank. Wij willen iedereen die op ons gestemd heeft van harte bedanken.