Jubileumuitje 125 jaar

Dit is een feestjaar voor Harmonie Beetgum, wij bestaan namelijk maar liefst 125 jaar! We horen steeds vaker om ons heen dat korpsen leden verliezen en tot ieders grote verdriet hebben wij zelfs een aantal korpsen om ons heen moeten zien stoppen vanwege het tekort aan leden. Gelukkig is dat voor ons niet aan de orde en daardoor zijn we extra trots dat wij deze 125 jaar mogen vieren! Op 3 juni hebben we een prachtig jubileumconcert op de planning staan (waar we u bij deze alvast van harte voor uitnodigen) waar we al hard voor aan het werk zijn achter de schermen maar de jubileumcommissie heeft afgelopen vrijdag de leden in het zonnetje gezet!

We zijn allemaal redelijk muzikaal bij Harmonie Beetgum, maar zingen is en blijft niet de grootste favoriet van onze leden. ‘Wat niet is, kan nog komen’, heeft de jubileumcommissie gedacht, en dus begonnen we de jubileumactiviteit met een zangles in de Koepelkerk in Leeuwarden! We leerden zogenaamde ‘body percussion’ (klappen, met je vingers knippen en op de grond stampen voor een ritme), tweestemmig én door elkaar zingen. Liedjes van ‘The Wellerman’ en ‘Happy Together’ werden er in een uur ingestampt (letterlijk) en na deze les zou je bijna denken dat we getransformeerd zijn tot zangkoor in plaats van korps!

Hierna gingen we naar ‘Proefverlof’ in de Blokhuispoort. Hier stond ons een heerlijk viergangendiner te wachten. Er kwamen kleine amuse hapjes voorbij van bladerdeeg met mais en jalapeñopeper, koekjes met basilicum-pestovulling en een aspergesoepje. Het voorgerecht bestond uit een bordje sla met boontjes, rode biet, carpaccio, tomaat en een heerlijke dressing. Het hoofdgerecht kwam in twee delen: op het eerste bordje lag mediterraanse kip op een bedje van couscous met groene olie en op ons tweede bordje lag een lekker mals biefstukje met frietjes en een smeuïg sausje. Om van te watertanden. Het toetje bestond uit aardbeien met slagroom, wat wil een mens nog meer?

Er werd de hele avond gezellig gekletst, gegeten en gelachen en natuurlijk kon het uitreiken van de speldjes van de jubilarissen niet missen! Tsjikke Mollema van de OMF kwam langs om een mooi verhaaltje bij elk lid te vertellen, een bos bloemen en een oorkonde met speldje te overhandigen. Er waren maar liefst 15 die dit mochten ontvangen:

12,5 jaar lid

Tetman de Vries

75 jaar lid
Hidde Kramer

Allen van harte gefeliciteerd en op nog vele muzikale jaren met elkaar!! Het was een zeer geslaagde middag en avond en wij kijken erg uit naar het jubileumconcert!