Concert met Bitchbeat

Zaterdagavond 7 maart was het zover: ons eerste concert van het jaar! We hebben samen met popkoor Bitchbeat uit Bitgummole dit concert mogen verzorgen in de molewjuk in Bitgummole. Want waarom zouden wij een andere locatie zoeken dan de plaats waar het grootste deel van het publiek vandaan komt? De opkomst was fantastisch: er moesten zelfs stoelen bij gezet worden om iedereen een plekje te kunnen bieden! De Harmonie mocht deze avond openen met een, hoe kan het ook anders, mars! Voor de marsenkenners: dit was de Rumisberger Marsch! Wij vervolgden ons programma met het stuk ‘Border Zone’ van Jacob de Haan. Daarna speelden we de filmmuziek van Aladdin. Dit is een film die gaat over een arme Arabische straatjongen die een lamp vindt waar een geest in woont. Door over de lamp te wrijven komt de geest naar buiten en deze geest is in staat om wensen van de eigenaar van de lamp ter vervullen. U kunt begrijpen dat zo’n mooi verhaal prachtige muziek bevat! Als laatste voordat Bitchbeat het podium op klom hebben wij nog ‘Elton John Classics’ gespeeld, wat natuurlijk voor iedereen bekende liedjes zijn.

Hierna mocht Bitchbeat hun programma zingen, en wat klonken ze prachtig. Een grote groep dames zong uit volle borst nummers die bij het publiek bekend waren. Vlak voor de pauze mochten wij ook weer meedoen en voordat iedereen een lekker bakje koffie kon drinken hebben we samen 99 Luftballons gespeeld.

Na de pauze mochten wij weer van start gaan en dat deden we met Castles in Spain! Daarna gingen we snel verder met Highlights from Planes. ‘Planes’ is een Walt Disney film en gaat over Dusty, een vliegtuigje met hoogtevrees. We eindigden met ‘The Logical Song’ die ook voor het publiek niet onbekend was. Daarna zong Bitchbeat nog een aantal nummers en gezamenlijk hebben we de avond afgesloten met het nummer ‘Man! I Feel Like a Woman’.

We hebben ontzettend genoten van deze avond en het was een hele fijne samenwerking met Bitchbeat!