Voorjaarsconcert 25 maart 2017

Komt u ook naar ons jaarlijkse Voorjaarsconcert? Zoals ieder jaar hebben we in de pauze een verloting. Ook zal onze jeugd hun steentje bijdragen aan het concert. Mis het niet!

Verslag van ons Voorsjaarsconcert

Zondag was het weer zover: het jaarlijkse voojaarsconcert van Harmonie Bitgum! Inclusief tientallen verlotingscadeautjes, de letters van het alfabet op A4-papier  en zeer enthousiaste, jonge blazers, was onze avond weer goed gevuld.  Als eerste kreeg het publiek het nummer  ‘Simmermoarn’ voorgeschoteld, een echte topper om de lente mee in te luiden. Na nog een aantal oorstrelende nummers kwamen onze toekomstige muzikanten ook even op het podium. Deze kinderen uit groep 5 krijgen les van de welbekende ‘Meester Syde’. Zij lieten met hun bugeltjes, trompetjes en cornetjes  horen dat muziek maken helemaal niet zo moeilijk is en dat zij al prima ‘Mieke heeft een lammetje’ konden spelen. Jaaaa deze toppers kunnen we in de gaten houden want dit belooft nog wat te worden! Vervolgens mocht het jeugdkorps nog een aantal liedjes laten horen, want dit wordt de volgende stap als je als groep 6’er besluit door te gaan met muziek. Hierna was er pauze, waarin de strijd om de enveloppen-met-lootjes losbarstte. Het publiek kocht deze witte enveloppen massaal, in de hoop daarin natuurlijk een lootje te vinden om hun prijsje op te kunnen halen. Het programma leek, zoals onze presentatrice Griet de Groot al zei, lekker kort! Maar niks was minder waar. In het programmaboekje stond inderdaad niks ingevuld voor na de pauze, maar dit had alles te maken met een energieke popquiz! Elke tafel kreeg een letter uit het alfabet op A4-papier, en de bedoeling was dat als de quizvraag gesteld was, en het groepje zeker was van hun antwoord, zij enthousiast omhoog mochten springen om hun antwoord te laten horen. Hoewel het allemaal nog wat los moest komen, is er uiteindelijk een winnaar uit de groepjes gekomen die met een heerlijke zak gevulde paaseieren naar huis ging. De avond werd afgesloten met het swingende popnummer ‘Counting Stars’, zodat het publiek al zingend weer terug naar huis ging.

Met dank aan Jelma